Hur väste(r)n vanns

Confession Booth.

När jag var liten ville jag vara en cowboy. Eller ha långt, svart hår i flätor och vara indian. Men helst cowboy, för alla vet ju hur coola de var. Jag hade (har...) en sjukt stor samling med näst intill alla Lucky Luke-album som finns och en hel hög med gamla svartvita serietidningar som heter kort och gott "Western". Min favoritplats var High Chaparall och min favoritfilm "Den Onde, den Gode och den Fule". Varje vecka satt jag bänkad framför Familjen Macahan iförd cowboyhatt, alternativt indiankläder, och skulle vi iväg bandade jag avsnittet på min VHS.

Sedan blev jag äldre, blonderade mig och gömde alla cowboyhattar och pilbågar.

Nu är jag 21. Det här fick jag av mamma i födelsedagspresent:





[email protected]


Kommentarer
Postat av: Mamma

Minne: För att Linnea skulle följa med ut i skogen och plocka kantareller fick hela familjen klä ut sig till indianer och cowboys och "SMYGA" på varandra (Där är en svamp!....nej det var en indian...).

2012-01-24 @ 22:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0