I can still recall... blöhö, snyft snyft

Söndag. 12:45. Jag skulle kunna gå upp. Äta frukost, bädda, diska, boka tvättid. Eller i alla fall skrynkla ut mina fötter som legat stilla, hårt invirade i täcket på nåt konstigt sätt hela natten och fått en något suspekt, ny form. I stället tittar jag på gamla kort och tar en liten trip down the memory lane.


Jag saknar min bar jag hade hos min pappa.




Jag saknar lägenheten på Gräshagen och att bada, måla och dricka vin varje vardag. Jag saknar spelkväll varje tisdag och bakispizzor från La Mia. Jag saknar inte att jobba varje helg.




Jag saknar min Wanted-spegel som sprack.




Jag saknar inte mitt skjul på Dalvik.




Jag saknar (tro't eller ej) "Shots På Spåret".




Jag saknar lägenheten på Österängen och den härliga sommaren vi hade.




Jag saknar den hemska sommaren vi hade och alla härliga fuldans-kvällar.




Jag saknar min katt Bosse som dog.




Jag saknar Köpenhamn med Stina: pizza till frukost/lunch, chips och vin till kvällsmat. Och pastis!




Jag saknar mitt Elisabeth Arden-läppstift som av misstag (ta rätt läppstift av två i väskan) dog en natt i Köpenhamn, mosad mot toalettväggen på min favoritsunkpub.




Jag saknar insparken och en temporärt inneboende Sofia. 





Fan. Jag saknar typ köttbullarna jag åt förra veckan. Buhuhu.

Nu har jag suttit här i en halvtimme. Jesus. Skärp mig. 


Kommentarer
Postat av: Söstra

Jag saknar våra fuldanskvällar, jag saknar vår galna Köpenhamnsresa och med lite distans så har ju våra "shot på spåret"-kvällar alltid gett oss bra mycket att skratta åt i efterhand. Jag saknar dig en väldigt massa!

2012-02-19 @ 15:40:11
Postat av: Mamma

Hoppsan. Du glömde visst:

"Jag saknar min mamma och mitt hemmahus i Berghem, att traska en kilometer på grusväg för att åka till stan, att låna ut kläder till min mamma och att få min post samma dag som den kommer."



Skriv om. Skriv rätt (TRAVESTI.

2012-02-23 @ 22:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0