Öppet brev till kroppen

Jag är så varm, så varm - datorn är varm, täcket är varmt och luften är varm - och jag har legat i sängen hela dagen. Utan att överdriva. Jag vaknade vid halv ett och nu är klockan tolv, dvs, jag har varit vaken i snart ett halvt dygn utan att lämna sängen (okejrå, har hämtat vatten och gått på toa men that's it och dessutom onormalt få gånger). Jag orkar inte, det går inte. Fast jag är så varm.

Som den smarta privatdetektiven jag skulle kunna bli (eventuell karriärplan) inser jag nu att jag har feber. Det är inte bra.


Kära Kroppen!

Jag kan upplysa dig om att i morgon är det måndag. Det betyder att en ny vecka börjar. Det betyder att jag har massor av saker att göra. Därför, ge fan i feber. Lägg ner. I morgon när jag vaknar klockan 6 är det bäst för dig att jag är sjukt pigg, fylld av energi och 100 procent feberfri. Annars...!

MVH,

Hjärnan (som ser till att du får mat varje dag och att du blir ren och fräsch) och, eventuellt, Hjärtat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0